lørdag 12. september 2020

Så ble det kaldt

 En ny Eddi Stubb-krim

av Frode Eie Larsen


Endelig er Eddi tilbake! Og det er etterlengtet, siden jeg har et nært og godt forhold til denne joviale og fine politimannen, opprinnelig fra Drangedal, ansatt ved Larvik politikammer.

Forlaget sier om boka:

I Larvik blir en kvinne kidnappet eter en kveld på byen, og sporene leder politietterforsker Eddi Stubb utenlands. Der tar saken en brå og uventet vending da en ny tragedie inntreffer. Så forsvinner enda en person, og saken kommer ubehagelig tett på Eddi. 

I denne iskalde spenningsromanen avdekkes løgner, svik og grufulle familiehemmeligheter. 

Klarer politiet å finne løsningen før liv går tapt?


Jeg likte denne boka veldig godt fordi:

  • Forfatteren skriver veldig godt! Språket flyter veldig lett.
  • Det er korte, raske kapitler, med mange avsnitt og mye luft mellom. Det gjør at det fort blir en Page-turner/side-vender! "Bare et kapittel til. Jeg skal bare lese et kapittel til!!"
  • Det er en intens og spennende historie, med en sterk avslutning, som virkelig gjorde inntrykk!
Frode Eie Larsen har skrevet en veldig bra bok, men siden jeg kjenner karakterene i boka veldig godt, og har et nært og kjært forhold til dem så mener jeg at han gjør en kardinalfeil i løpet av historien. Den skal jeg ikke skrive om her, den tar jeg direkte med han! Hvordan kunne du, Frode??

Håper du får lyst å lese boka!



Forfatter Frode Eie Larsen 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...