mandag 20. juli 2020

Mitt eget mikro-bibliotek

Ingers mikrobibliotek

-En ide ble til virkelighet.

Første gang jeg så et mikrobibliotek var for et par år siden på øya Veierland mellom Sandefjord og Tønsberg.
 
De siste par årene har det dukket opp mange små mikrobibliotek rundt omkring i Vestfold og inspirert av disse fikk jeg en kveld i ferien min en idè om å lage et eget mikrobibliotek på veien nedenfor hytta vår på Skjellvika, utenfor Sandefjord.

Her hvor vi har hytte har jeg ikke sett noen slike bibliotek - og jeg tenkte; hvorfor ikke lage et selv?

Så tenk - så gjort. Og da gikk det fort!

Via 2 annonser på finn.no fikk jeg tak i over 30 bøker gratis - og i tillegg hentet jeg et lite glasskap, det også gratis, via en annen annonse på finn.no  


Jeg presenterte ideen for broren min, Harald, og han ble med på ideen og arbeidslaget! Han fant fort ut at ett glasskap var for lite, så han dro hjem og snekret et større skap til meg, grunna og beiset begge skapene og tok ansvar for å rydde plassen ved eiketreet, stilte med drill og skruer og hjalp meg å få opp skapene på treet.

 
De som jogget og gikk tur forbi mens vi holdt på ble naturlignok veldig nysgjerrige på hva dette var for noe, og første familie med gangfart stoppet og tok bilder! Moro.

Nå håper vi at biblioteket blir godt brukt etter hvert - når dette blir kjent for omgivelsene.

Er det noen av dere der ute som har noen bøker å gi bort til mikrobiblioteket, så ikke nøl med å si i fra! Jeg tar mer enn gjerne i mot gode bøker som tåler å bli lest av mange flere!

Lesegleden må deles!
 
Husk:
 
Gode bøker er mat for sjelen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...