fredag 10. juli 2020

Jeg er nummer 13

Jeg er nummer 13
av Øistein Borge

En seriemorder går løs...

Forlaget skriver om boka:
 
I september 2017 blir en norsk utvekslingsstudent funnet drept i en park utenfor Amsterdam, tatt av dage med en boltpistol. Kriminaletterforsker Bogart Bull sendes sørover med første fly. I den nederlandske hovedstaden befinner det seg en mann ved navn Filip Rezník og han betrakter seg selv som en grensesprengende kunstner.
Og Filip Rezník har så vidt begynt. Et nytt drap finner sted, denne gangen med et våpen som forbløffer politiet …


Jeg likte boka veldig godt fordi:

Dette er historien om hvordan en tsjekkoslovakisk gutt blir til en iskald leiemorder.. Noe som både er sterk og fascinerende lesning! Hva er det som får et menneske til å bli en seriemorder? Her har mye gått galt veldig tidlig i livet...

Jeg er nummer 13 er lettlest og velskreven, intens og engasjerende! Drapene begås med ulike metoder og ulike drapsvåpen. Felles for alle drapene er at tallet 13 er skrevet som signatur på åstedet. Hvem eller hva er nummer 13?  

Det er en sterk historie, som holdt oppmerksomheten min  fast med et "jerngrep". Det var vanskelig å legge fra seg boka, så intens og spennende var den.

Har du lyst å lese en virkelig bra krimbok, så er dette noe for deg! Det er en sidevender av en bok. Det er bare å glede seg!

Boka kom ut i 2019, og er tredje bok med kripos-etterforsker Bogart Bull. Denne våren er Øistein Borge ute med bok nummer fire; Bastarden. Den gleder jeg meg til å lese...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...