lørdag 25. juli 2020

I samme seng

 
 
Et fint omslagsbilde på boka.
I samme seng
av Beth O'Leary


Dette er utgangspunktet:

Tiffy  trenger et billig sted å bo, og det raskt. 
Leon jobber nattevakt og trenger penger.

Vennene synes de er sprø, men de har funnet den perfekte løsning: Leon har leiligheten – først og fremst senga – om dagen mens Tiffy er på jobb. 
Om kveldene, nettene og i helgene er stedet hennes. 
De kommuniserer ved å skrive post-it-lapper til hverandre, og etter hvert oppstår et gryende vennskap. 
 Men utfordringene er mange: en skeptisk kjæreste (Leons), en kontrollerende ekskjæreste (Tiffys), hektiske jobber, en bror som er urettmessig fengslet og ikke minst det faktum at de aldri har truffet hverandre.

Denne boka likte jeg fordi:

Det er en koselig historie, lett sommerlektyre, når du trenger noe enkelt å lese. 
Historien er kanskje litt forutsigbar, men unntak av et par hendelser, men det er helt ok!
Og det måtte jo gå som det gjorde!

Jeg likte godt begge hovedkarakterene, og jeg kosa meg virkelig da jeg hadde passert 150 sider. Leon vokste fram som en gutt/mann med svært god personlighet, og er en sånn mann jeg gjerne kunne tenkt meg sjøl! En flott fyr, med gode holdninger og verdier!

Dette er ikke en bok jeg vil huske langt inn i evigheten, men du verden for en lett og fornøyelig sommerbok. 

Velg deg denne, om du vil ha en bok der du bare flyter med! God lesning!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...