søndag 2. august 2020

Kjemp for alt hva du har kjært

Dette er en bok om selvutvikling og personlig lederskap.
Kjemp for alt hva du har kjært
av Hanne Kristin Rohde


På baksiden av boka står det:

Dette er en historie der Hanne Kristin Rohde øser av sine erfaringer som mangeårig leder i politiet. Hun forteller om den unge jenta som ikke våget å ta ordet i forsamlinger - og hvordan den samme dama håndterer et fulltallig pressekorps på pressekonferanse. 
Hennes tanker om dårlige sjefer og godt lederskap er gjenkjennelige og lærerike - uansett arbeidsplass. 
Mest av alt er Kjemp for alt hva du har kjært en inspirasjonsbok: Du kan vinne over dårlige sjefer og din egen frykt. Svakheten kan bli din styrke.
Du kan våge å gjennomføre et mentalt basehopp.
Du kan bli den beste utgaven av deg selv. 

Denne boka likte jeg veldig godt fordi:
  • Den traff meg midt i hodet, - og hjertet! (mentalt)
  • Hanne Kristin skriver svært personlig om seg selv, sine erfaringer, tanker, følelser og handlinger, noe jeg har stor respekt for og applauderer!
  • Hun er uredd i skrivestilen! Hun er ærlig og direkte! Jente-kraft!
  • Hun har lært av egne erfaringer og reflekterer godt rundt sentrale temaer som emosjonell intelligens (og betydningen av denne) og relasjonskompetanse!
  • Hun forteller om personlig vekst og utvikling og gir meg inspirasjon og tro på at jeg kan fortsette å vokse, som et 24-timers menneske!
  • ...og ett navn, en dato: Sigrid, 6. august, - satte spor.
Denne boka passer godt for deg som er opptatt av være den beste utgaven av deg selv. 
Den har 10 kapitler, med mange avsnitt og mye luft. Derfor er den lett å lese. 
Boka er på 191 sider. Og gitt ut på Kagge forlag.

Jeg leste den på 2 dager (rekord til å være meg!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...