tirsdag 5. mai 2020

Djevelen holder lyset

Djevelen holder lyset
- av Karin Fossum
(første gang utgitt i 1998)

23. april var Verdens bokdag. Da valgte jeg en Konrad Sejer-krim!
Dette er  den fjerde boka med politimannen Konrad Sejer i hovedrollen.  

Forlaget (Cappelen Damm)  sier om boka:

Irma Funder er en 60 år gammel dame, stygg, uelsket og ensom. Hun lever sitt stille regelmessige liv uten å plage noen, helt til den dagen hennes skjøre fasade splintres av den vakre 18 årige Andreas og hans kamerat Zipp.
Andreas begår sitt livs største tabbe da han trenger seg inn i Irmas hjem. Mørke krefter utløses, og følgene blir katastrofale.

Jeg likte boka veldig godt fordi:

Det er en psykologisk, urovekkende og intenst spennende roman!  Den tar overraskende vendinger underveis og er ingen tradisjonell krim, slik jeg kjenner sjangeren.
Karin Fossum skriver drivende godt, og det er lett å lese.
Spenningen tok nesten pusten fra meg underveis, og en ting er sikkert; Irma Funder er splitter pine gal! Pass deg for damer som henne!

Har du lyst å lese en thriller, så anbefaler jeg denne!
Kos deg!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...