lørdag 11. januar 2020

Aldri tilgi
- av Trude Teige

Noen sår gror aldri....

Om boka (fra forlaget):

Før den nye justisministeren Roar Brekk skal gå på Stortingets talerstol for første gang, mottar han en tekstmelding fra en som kaller seg Hevneren.

I Kanal 4 blir nyhetsredaktør Svein Hauge beskylt for seksuelle overgrep. Like etterpå mottar han også en trusselmelding.

Samtidig blir det funnet en død mann på en forfallen gård i Asker. Under arbeidet med å identifisere mannen oppdager politiet en torturinnretning som nylig har vært brukt på låven.
Hvem er den døde mannen?

Journalist Kaja Coren jobber med en tv-dokumentar om #Metoo i Norge. Alt tar en uventet vending når politiet får en forsvinningssak å oppklare og Kajsa finner en sammenheng mellom den, justisministeren, den profilerte sjefen i Kanal 4 og den døde på gården...

Jeg likte boka veldig godt fordi:

Trude Teige skriver med en nerve og troverdighet så god at jeg ble trollbundet! Det er en sterk fortelling, samfunnsaktuell, og som gjorde at jeg fikk hjerteklapp mot slutten.
Trude Teige skriver om menn i maktposisjoner som tar seg friheter og om ukulturen i enkelte bedrifter. Hun skriver om maktovergrep, hvor ødeleggende en voldtekt kan være og om hevnlyst og sår som aldri gror.
Språket flyter lett og boka har korte kapitler. Det gjør at jeg til stadighet tenkte; jeg skal bare lese ett kapittel til...
Boka har en tidslinje, noe som gjør det enkelt å "henge med" i historien. (Jeg faller fort av om historien hopper fram og tilbake i tid)

Dette er spennende krim og jeg liker ekstra godt at det er en kvinnelig hovedkarakter!
Håper du får lyst å lese boka!

PS; Dette er 6. boka i krimserien med Kajsa Coren i hovedrollen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...