lørdag 19. oktober 2019

 

Silkekongen - av Jeanne Bøe

Om boka:

I årevis har Selda Mørk slitt i skyggen for ektemannen, stjerneforfatteren Juster Mørk. I takt med hans stadig økende ego, har Selda krympet.
Når hun finner Juster til sengs med en ivrig fan i herskapshuset deres på Frogner, rømmer hun til familiehytta i Kragerø for å finne fred. Men det er lettere sagt enn gjort. Hennes nye nabo, kunstneren Bram, lyser opp natta med å sveise på stålplater. Skal han tenne på hele vika, hennes gjemmested?
  Det varer ikke lenge før Juster vil ha Selda tilbake, men ikke for å redde ekteskapet. Noe viktigere står i fare. Å kutte trådene til fortiden skal vise seg nesten like vanskelig som å finne veien videre. Selda må tenke nytt. Hva ville en mann gjort?  





Jeg anbefaler boka fordi:
Dette var en bok jeg likte godt! Det var en fryd å følge Selda og hennes "reise", og historien fikk fram både latter og tårer hos meg!
Jeanne Bøe skriver lett og lekent, språket flyter godt og det var ikke vanskelig å heie Selda fram!
Dette ga meg en god lesestund. Den sluttet ikke helt sånn jeg hadde håpet på, men på en annen og hyggelig måte!
For meg hadde boka et tydelig budskap og jeg frydet meg stort over historien!

Håper du har lyst til å lese boka, og like den like godt som meg!

Ps; Jeg har gjort et intervju med forfatteren  - følg med i bloggen, så får du møte Jeanne Bøe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...