søndag 1. september 2019

Om bloggen min!

Om meg og bloggen min.

Så hyggelig at du stakk innom bloggen min!

Jeg er glad i å lese! Og fikk før sommeren et spørsmål fra ei venninne om jeg ikke ville starte en bokblogg.
Jeg hadde ikke tenkt den tanken, men etter at jeg ble satt på ideen, så tenkte jeg; Jo, hvorfor ikke?

Kanskje jeg kan skrive om bøker jeg har lest og blogge litt om bøker? Så tenkt, så gjort. Her er bloggen min.

Hensikten med bloggen er å anbefale deg bøker jeg har lest, bøker jeg har blitt begeistret og betatt av! Historier jeg gjerne vil at du også skal få ta del i. Kanskje jeg kan smitte deg med litt leselyst?

Jeg ønsker at denne bloggen skal ha en positiv atmosfære i seg og jeg ønsker å formidle gleden ved å lese en god bok! For hvilken enestående skatt en god bok kan være.

Har du kanskje noen gode boktips å komme med selv? Jeg vil gjerne høre om bøker du har likt godt! Bøker du har forelsket deg i og gjerne vil fortelle om. Skriv i kommentarfeltet. Ta kontakt!

Jeg er nybegynner når det gjelder å blogge, så denne bloggen får ta form etter hvert!

Når jeg har lest en god bok, så hender det titt og ofte at jeg ikke klarer å legge historien fra meg når boka er slutt. Da tenker jeg ofte at jeg gjerne skulle ha snakka litt med forfatteren bak boka!

Derfor prøver jeg på det innimellom. Noen av samtalene/intervjuene kan du lese om her i bloggen min!

Andre Bjerke har skrevet et dikt som heter "Boken". Det er så fint, så jeg avslutter med det her!
God lesning!

Boken

Den riktige bok er en havegrind
til et land du får skjenket som gave.
For enhver står den åpen!
Enhver kan gå inn
og bli gjest i en eventyrhave.
De skjønneste planter,
hvis blomster er ord,
står stille og gror her i haven.
Her er det bokstavenes trollmenn bor,
og svinger med ord-tryllestaven.
En bok er en rikdom,
en bok er en venn,
og kan vel ditt vennskap fortjene,
for han som har lært seg å lese i den,
blir aldri på jorden alene.
- Andre Bjerke


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...