søndag 1. september 2019

"Etter oss" av Gunn Marit Nisja

"Etter oss" av Gunn Marit Nisja

Dette handler boka om:

"Etter oss" er historien om Ingrid, som søker seg inn på Lundavang folkehøyskole året 1966/1967. Her blir hun en del av et firkløver av venninner som gjennom året knytter sterke bånd. Da siste skoledag kommer, lover de hverandre at de aldri skal miste kontakten, - de er jo venner for livet!

Førti år senere - hva har da skjedd med de vakre løftene?
Ingrid står og betrakter sin manns gravstein og undrer på hva det skal bli med resten av hennes liv.
Skal hun våge å ta opp kontakten med de gamle venninnene? Hun vet at det vil medføre at en del skjeletter ramler ut av skapene. For hva var det EGENTLIG som hendte i skoleåret 1966/1967?

Vi får en historie om vennskap mellom fire kvinner på nesten sytti - og gradvis avdekkes også hemmelighetene de har båret på siden de var fire jenter på sytten år!

Min opplevelse:

Jeg fikk virkelig sympati for Ingrid, som er hovedpersonen i boka. Jeg følte at jeg gikk etter henne gjennom hele historien! Jeg heiet på henne og ble emosjonelt engasjert på hennes vegne!
Dette er en bok du vil like godt, om du liker å lese om vennskap, kjærlighet, og om livets gleder og sorger!
Gunn Marit Nisja skriver lett og ledig, og språket i boka flyter veldig godt!
Dette er en bok du kan glede deg til! Den er en nytelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...