mandag 9. desember 2019

Fra Bokelsker til Bok-bader!
-nye utfordringer, nye gleder!

Jeg er så heldig og blitt kjent med forfatter Heidi Bjørnes.
Heidi er forfatteren bak bøkene om Blondehuset, bøker og historier jeg liker veldig godt.

Da jeg starta opp med bokbloggen i høst tok det ikke så lang tid før jeg gjorde et intervju med henne. For jeg liker å snakke med forfatterne bak bøker jeg liker ekstra godt!

I løpet av høsten er vi blitt bedre kjent, og da Heidi skulle ha lansering av sin siste bok; "Hjerter i takt og utakt" i november spurte hun meg om noe jeg aldri har gjort før, nemlig å "bok-bade" henne! Hun mente jeg passet perfekt til den jobben.
For en tillit!

Etter litt betekningstid svarte jeg ja!

Sammen kom vi fram til punkter vi skulle snakke om, og onsdag 27. november fikk jeg min ilddåp som bok-bader.

Vi snakket om Blondehuset, og menneskene som har bodd eller bor der, om motivasjon og inspirasjon til å skape nye historier, om forfatterskapet hennes og skriveprosesser.
Heidi fortalte om hvor mye hun bruker seg selv i bøkene, om styrker og svakheter som forfatter og hvordan det er å avslutte forholdet til karakterene i bøkene, når hun nå etter tre bøker er ferdig å skrive om Blondhuset.

Det var en lydhør forsamling, for det er alltid spennende å komme på innsiden av hvordan en forfatter tenker og jobber fram en ny historie!
(Her er noen av dem som kom på lanseringen før vi startet samtalen)
Vi hadde en lun og koselig kveld i Bakgården Cafe i Sandefjord, med et fint knippe med bokelskere som tilhørere.

Det ble latter og avslappende stemning der Heidi bød på seg selv! Hun kunne røpe at flere av scenene i bøkene var selvopplevd - til stor fornøyelse for oss andre!














Etter bokbadingen ble det signering og salg av bøker.


Kvelden gikk fint og ga mersmak! Onsdag 29. januar 2020 skal jeg i ilden igjen; da står Bokbading på Revetal Bibliotek for tur!
Takk for tilliten, Heidi!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Der hvite liljer vokser

  av Jorid Mathiassen (2022)    Dette er en varm, vakker og dramatisk fortelling, fra to ulike tidsepoker - om livslang kjærlighet og brutal...